Jumaat, 6 Januari 2012

Universal Studios Singapore (USS)

Assalam & hope all is well outhere!!!

Kita lari jap dr idea2 outhebox naa..
Kali ni sy nk share dgn uols my trip to USS
Kali ni agak berlambak sket gmbar nk tepek
Gasak lah ko nk bernanah mata nk nengok atau tak..
keh keh keh..

Ni kira baru2 je smpai USS..terus mcm jakun sket nengok USS..hamikla gmbr dpan popcorns truck ni..ai dh gemok sket naa pas beranak ni..redho je lah ye..(redha itu ikhlas..pasrah tu menyerah) so, betullah terms ai tu kan? hehe..tiru dialog Lisa Surihani jap dlm Ongbak Rindu teww..




I loike this pict soooo much..nmpak mcm my hubby sgt penyayang kan dgn bby Damia (hakikatnya mmg dia penyayang ye..) so sweet..awwww~
gmbr ni pun nmpak agak sakai jugak la..mcm x penah naik teksi kan..yellow cab ni usually kt US je ada tp most of western country oldskool nye teksi cmnilah bentuk dia..

ewahh..laki aku..breakaway dgn baby x blh blah..amik je lah..yg pnting ada SUBWAY d ctu..kenangan tu pnting..hehehe


haaaa..part Transformers The Ride ni aku nk cite lebih sket..the best word to describe tis ride is.. soooo much FUN..bayangkan eh..ko naik2 je terus enter dlm movie Autobots tgh lawan dgn Decepticons.. Omagaaddd..ko kena lambung2 ok..mcm real je c Megatron to tarik keta yg ktorang naik tu pastu cmpak ktorang g jalan raya..pastu ingat x yg scene dari Transformers 3 tu..yg hero&heroin dia jatuh dr bangunan tu? tu pun ada dlm the ride ni..ktorang betol2 mcm jatuh bangunan..jantung dug dag dug dag je ms jatuh tu..bdk2 cina singaporean sblh aku dh mcm histeria jerit kuat2 Aaaarrrrghhhhhhh!! lempang kang..ibu2 kt sblh ni x jerit pon..over korang ni tau..(padahal aku pn rs nk jerit tp x terkuar suara..ngehehe~)

pastu laki aku&pejal (kwn ktorang yg posing kt subway td tu) naik roller coaster ni..nmpak sgt thrill la naik menda ni..tp apakan daya, ai x sempat naik ok..bby buat hal..so, ai jd bbysitter jap..bagi chance papa dia main lak..hehe (padahal aku takut semeno nye nk naik menda ni..) so, bg alasan kt laki aku kononnya, xpelah yang, biar awk je yg naik..org jaga bby..(hehehe..cover takut beb)




Pastu ktorang main the mummy ni plak..laki aku&pejal main dl..kuar2 je dorang siap ckp kt ai yg game ni sgt tak thrill, so dorang suh aku main..ok la kan, aku pn masuk..awal2 tu mmg mcm hmmm...xde pape pon..dia just tunjuk mummy je&terkejut sikit2..pastu tetiba roller coaster yg kitorang naik tu naik atas laju2 masuk dlm mulut mummy..then tetiba menjunam tinggi ke bawah..omagaaaadddd!!!gila!!aku tanpa control macho mmg jerit habis!!kalah transformer th ride td..kuar2 je aku mcm histeria..
ginilah rupa ai ye slps the mummy ride tu..mmg kena habis2an lah laki aku..pastu dorang gelak bukan main lg..berjaya menipu ai rupanya..ciss!!!xpe, ada lori ada bas, lain hari ai balas ok..




Pastu xde ape sgt..game smua dh ringan2..jurassic park tu x masuk sbb hujan kejap time tu..pastu ktorang trus gi Far Far Away Land..game 3D Shrekk agak ringan tp best gak lah..just kerusi yg gerak2 pastu cm tgk wayang smbil pakai spek 3D tu..kt bwh ni gmbr ktorang tgk Shrek 3D tu


Ni rumah shrek yg direka oleh USS..tp xnmpak pon Shrek nya..tgh tido kut..xpon tgh mandi kt swamp dia..

Then ktorang naik Madagascar Crate Adventure ni..masuk dlm kapal besar pastu boleh tgk smua character filem animasi Madagascar ni..comel2 je..x mencabar tp kalu bawa kids naik bot ni..msti dorang suka.. tggu Mia besar dua tahun lg blh dtg kt cni lg..hehehe~





Like this pict thousand times =)

 

lena kan si kecik ni tido walaupon cuaca agak panas hari tu..layankan je la gmbr2 di atas & di bawah ye..





Ok, tu jelah crita pengembaraan ai sefamily kali ni..last skali, ktorang beli souvenir utk bw balik kt kedai ni.. kena tukar duit siap2 ye sblm dtg cni..dinasihatkan spy plan dl betul2 sblm g travel mn2 trmasuklah kalu nk g USS ni..checlist:

1. Tiket (flight, tiket nk masuk park)
2. Double check hotel (sekiranya menginap)
3. Bawa apa yg perlu sahaja (better jd backpackers ye..) tp kalu bw bby, byk sketla brg nk kena bw (stroller amat penting..takkan ko nk dukung bby sepanjaang ms kan?heheh)
4. PASSPORT really important..jgn hilang tau..x psl2 ko jd pendatang kt negara org..
5. necessary items. (camera, medicine, sunblock, etc..)

Ok uols..tu je kali, jumpa di lain entry..ciaow..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan